Com a conclusió...
Autoavaluació
Tal com hem anat remarcant al llarg d'aquest blog, és molt important autoavaluar-se per analitzar el nostre aprenentatge. En aquest cas, l'autoavaluació és com a alumne però també hem parlat sobre la importància d'autoavaluar-se també com a docents. Amb una companya vam elaborar una check list d'autoavaluació amb els ítems que creiem convenients.
Reflexió final
L'avaluació és tot un repte. Crec que no hi ha manuals d'instrucció ni solucions exactes a tots els problemes o dubtes que ens puguin sorgir, tant si som aprenents, com si tenim experiència. La pràctica és la única manera de resoldre'ls, amb l'ajuda de la formació teòrica. Crec que hem d'aprendre d'aquelles persones com Neus Sanmartí que han nascut per fer la vida més fàcil als que volem ser docents i als que ja ho són. És realment molt profitós i agradable sentir-la i llegir-la perquè és una font d'enriquiment constant. Potser alguns no hi estaran d'acord, però crec que les seves idees suposen un abans i un després en la concepció de l'avaluació. Segurament no va inventar ella les idees, sinó que ja hi deu haver docents que potser de manera inconscient, ja ho apliquen a les aules. Ara bé, encara som pocs i s'han de contagiar aquestes idees perquè tots anem canviant a poc a poc. Com ja hem comentat alguna vegada, no es tracta de canviar i introduir de manera artificial estratègies o recursos que siguin completament aliens al nostre sistema educatiu, sinó agafar allò que és útil i potenciar-ho. Aquest és el primer pas. Fer una tria, seleccionar el que és útil i el que no i, a poc a poc, introduir i provar coses noves. Fins que no les provem, no podem saber si funcionaran o no. Des d'aquí, gràcies Neus. Esper poder posar en pràctica totes aquestes idees quan sigui docent.
En general, he mostrat bastant d’interès
per les noves metodologies d’avaluació i el concepte d’avaluació que defensen
autors com Neus Sanmartí o Carles Monereo. Crec que el nostre sistema educatiu necessita un canvi ja perquè millorin els resultats en moltes enquestes i estudis. De fet, crec que gràcies al treball de petites persones com César Bona, un altre autor que he conegut gràcies a aquest màster, l'educació continua tenint sentit.
Pel que fa a l’atenció i la participació a
classe, consider que sempre he estat disposada per participar i realitzar les
activitats fetes a classe, en grup o de manera individual, tot i que reconec
que de vegades podria haver participat més a l’hora d’aportar idees i opinions.
La carpeta d’aprenentatge m’ha semblat una
eina molt útil però que m’ha ocupat molt de temps i he hagut de treballar bastant
per a preparar-la. És una tasca que no he realitzat mai i supòs que, per això,
també m’ha costat més. Tot i així, em sembla molt interessant com a reflexió
personal dels coneixements adquirits. La meva resposta a la check list sobre la carpeta ha estat “a
vegades” perquè reconec que hauria d’haver-la portat més al dia. Ara bé, l’he
acabada a temps i estic contenta de la feina feta.
Respecte a la idea de si estic preparada
per avaluar, em sembla que em podré defensar. No crec que estigui preparada 100 %
per a fer-ho, però perquè també tenc clar que s’aprèn amb la pràctica i
pràctica encara no n’he fet. Però bé, també sé que la meva pràctica
anirà lligada a la concepció de l’avaluació com a part de TOT el procés
d’aprenentatge i no tan sols de «posar notes». Esper poder fer-ho amb
llibertat, tot i que ja sabem que el sistema ha de canviar molt perquè
l’avaluació s’entengui d’aquesta manera.
ASSIGNATURA:
AVALUACIÓ DE LES MATÈRIES
|
|||
CHECK
LIST AUTOAVALUACIÓ
|
|||
Alumne
|
Marina
Cervera
|
||
Indicadors
|
SEMPRE
|
A
VEGADES
|
MAI
|
He participat a classe
|
X
|
||
Atenció a classe
|
X
|
||
He assolit els principals conceptes
|
X
|
||
Sóc capaç de transmetre els coneixements adquirits
|
X
|
||
Estic interessada en les noves metodologies d'avaluació
|
X
|
||
He realitzat la carpeta d'aprenentatge
|
X
|
||
Estic preparada per avaluar
|
X
|
||
He après a partir de la carpeta d'aprenentatge
|
X
|
||
He participat al fòrum
|
X
|
||
He realitzat les tasques individuals
|
X
|
||
He tingut predisposició per a realitzar les tasques
|
X
|
||
He realitzat les tasques en grup
|
X
|
Comentarios
Publicar un comentario